Dag 6

18 februari 2019 - Istanbul, Turkije

Hey! Wij zijn nu net in Turkije aangekomen! En binnenkort gaan we in ons hotel. Morgen gaan we de brug bezoeken! En overmorgen gaan we het vliegtuig nemen naar Agadir in Marokko

• het is hier 2 uur later als in België
  • er word betaald met de lira
  • dit zijn de nodige vaccinaties:

TURKIJE

GELE KOORTS

Gele koorts vaccinatie is niet vereist en ook niet aanbevolen.

MALARIA

Laatste update: 10/01/2019

Malaria wereldkaart

Er is een zeer beperkt risico op malaria (uitsluitend het goedaardige vivax-type ) van mei tot en met oktober op het platteland van de provincie Mardin, beperkt tot een smalle strook in het zuiden van Turkije, aan de grens met Syrië. Anti-muggen maatregelen tijdens de avond en 's nachts worden aanbevolen.
Er is geen risico op malaria in de rest van het land.

DIARREE

DIARREA is een veel voorkomend probleem tijdens het reizen. Zelfs wanneer u in goede omstandigheden reist, is het niet altijd mogelijk om dit te vermijden. Sommige adviezen en de juiste medicijnen van een reisapotheek zijn erg handig. Raadpleeg de algemene tekst over reizigersdiarree in de brochure HOE ZORG TE REIZEN EN GEZOND TE BLIJVEN waar de voorzorgsmaatregelen en de juiste behandeling worden beschreven.

VACCINATIES

Op reis gaan is ook een ideale gelegenheid om de TETANUS-, DIFTERIE-, PERTUSSIS-, MAZELEN- EN POLIOMYELITISVACCINATIES bij te werken
Iedereen die naar Azië reist, ongeacht de duur en de omstandigheden van de reis, moeten worden gevaccineerd
tegen hepatitis A
Vaccinatie tegen TYPHOID kan worden overwogen voor avontuurlijke reizen in twijfelachtige hygiënische omstandigheden en voor migranten en hun kinderen die terugkomen uit het land van herkomst en hun vrienden en familieleden bezoeken en is speciaal geadviseerd om langer dan 3 weken in Pakistan of Afghanistan te reizen.
In veel gevallen moet vaccinatie tegen HEPATITIS B ook overwogen worden. Raadpleeg voor meer informatie de algemene brochure overhepatitis
Het risico van RABIES moet altijd in aanmerking worden genomen. In specifieke omstandigheden moet de vaccinatie tegen RABIES worden overwogen. Raadpleeg de algemene brochure & wereldkaart voor meer informatie over rabiës

Dit is nog een link van het video van de brug! : https://youtu.be/4pNZAtr9oaM?t=86